onsdag 3 december 2008

Nu är det jul här i mitt hus

Nu har jag äntigen fått lite tid över att börja julpyssla på allvar hemma hos mig M. Den här underbara spegeln köpte jag för en liten löjlig peng på loppis. Brun ful och dammig med en massa spindelnät. Stod länge i valet och kvalet om den skulle bli vit som allt annat i mitt hem men jag tog mod till mig och målade den svart. Känns rätt! eller hur? Den underbara ljusslingan är köpt på Indiska. Visar lite mer juligt här under från min villa.




Det blev en lantlig jul i köket i år. Gardinkappan är ett gammalt lakan som min morfars mor vävt, sytt, broderat och virkat och självklart också odlat linet till.... herre gud, och 7 barn hade hon. Själv hinner jag knappt hänga upp gardinen.



Första ljuset är nu tänt och mina hemgjorda "god jul" kuddar har plockats fram.








Hängde ett par skridskor tillsammans med en strut och en fuskkrans från Hemtex i min hall. Blev inspirerad av Anette med bloggen Lantlif då jag hängde upp en krans på mitt linneskåp, det blev vita linneband.




6 kommentarer:

Nettan sa...

God morgon!! Gud va fiint!! Spegeln va ju hur läcker som helst..svart var nog helt klart ett bra val! Visst ä det mysigt när det börjar bli lite juligt omkring därhemma! Ha en bra dag!!
Kram Nettan

Anna sa...

Härligt, och tack för awarden tjejer. You rock girls ;-) Kram Anna

Designe sa...

Så pampig mörk spegel och så himla vackert med gardiner och pynt i köket och även i hallen! Måste titta på bilderna igen! Underbart!
Ha en fin adventshelg! Kram :)

Syster vit sa...

Kanonfint blev det. Jag knåpade ihop en sådan kranshängning igår som jag lagt in på bloggen nu. Fint blickfång på bänken, hela bloggen är inspirerande.

Emmas idéer sa...

Hej & tack

Det är såå vacker hos dig... jag blir grön av avund..

Jag skriver alla brädor för hand med min egen handstil så jag har ingen jag rättar mig efter, det blir som det blir när jag skriver...
Jag använder stadtler pennor. De är permanent svarta (grå pennor i olika tjockelkar på spetsen) 0,05 mm till texten och 0,5 mm till själva tjocka delen på bokstäverna.

Hoppas det här hjälper dig och så fin din skylt med tomtetexten var... kul att du blivit inspirerad... känner mig hedrad...

kram

DRÖMHUSET sa...

Vilken underbar pjäs! Pryder verkligen sin plats och så läcker i svart!

Kram Sofie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...