torsdag 29 januari 2009

Torsdagsutmaningen!

Nu har vi antagit en Torsdagsutmaning!
Utmaningen går ut på att visa trädgårdsbilder/balkongbilder eller något annat du odlat eller får inspiration av till täppan, stor som liten...
Vi fick utmaningen av bloggen Handplockat...
Jag C väljer att visa några bilder från min lilla balkong.
Efter att ha haft en 2500 kvadratmeter tomt att harva runt på så blir skillnaden rätt påtaglig när man ska få rum med favoritväxterna och lite annat på en liten balkong...
Detta är från i somras när jag just flyttat in. Sommaren som kommer kan man lägga ner ännu mer jobb på att mysa till det.
Även fast jag har markis så ville jag ha ett litet parasoll, fint och luftigt!
Hängde upp några lyktor som lyser underbart på småtimmarna och några prismor.
Till sommaren tänkte jag sätta upp ett vitt tyg med öljetter, typ samma som parasollet, utefter balkongsidorna, så man får bort den trista plåten.
Är det någon som gjort något liknande så mottages tips tacksamt:-)


Jordgubbar klara att ätas till efterrätt!!
Finns det något som är somrigare än solvarma jordgubbar!!


E tar sig en svalkande semesterdrink!Y

Blommor i vitt, grågrönt och ljust lila och lite rosa.
Olivträd och vita pellargoner och olika örter fick dominera.


Jag lät bygga ett trägolv på betonggolvet. En helt annan känsla!!
Som sagt, till sommaren kommer den vara lite mer välplanerad, men visst kan man göra mycket med små enkla medel för att få en trist ful standard balkong att bli en liten prunkande oas!
Nu längtar jag till sommaren!!
YKramY





15 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.

Här har det oxå varit datastrul, eller den gick faktiskt sönder helt och hållet.

Vilket fint bord i förra inlägget och guuuud vad jag längar efter sommaren när jag tittade på dom vackra bilderna.

Vad kul att vi har samma saker till våra små pojkar, C.

Tänkte faktiskt fråga en liten fråga om vin. Nåt gott vitt, torrt. Brukar inte gilla chardonnay utan mer sauvigong. lättdrucket, inte skit dyrt. under 100 lappen. Om du vet nåt gott rött oxå så tipsa gärna om det med. Jag ÄLSKAR vin. Oj många krav nu såg jag hihi.

Kram

Kram kram

Anna sa...

Halloj!

Åh vilka härliga sommarbilder du visar! Jag tycker du har lyckats skapa en jättehärlig känsla på balkongen! Jättefint med trägolv och alla fina lyktor och växter:)

Jag önskar er en trevlig kommande helg:)

PS - nu har Åsa fått in Jeanne D'Arc Living magasinen i butiken:)

Kram
:)Anna

Hemmalycka sa...

Tänk vad mycket man kan göra på en balkong, du har lyckats jättebra.
När vi nån gång flyttar till lägenhet är det ett krav att det ska vara balkong och jag hoppas den kan bli lika mysig som din.
men nej vi är inte på väg att flytta. Men när barnen flyger ur boet så kanske vi flyttar.
Kram Åsa

Marits vita skrin sa...

Hej igen.

En vinskola var en super bra ide. Det är nog jätte många som vill ha tips på det. Jag kommer att läsa varje gång. Förresten jag länkar till er på en gång nu ;)

Rött vin tycker jag inte om när det är blaskigt och mesigt, förstår du. Betyder det att jag vill ha ett kraftigt kanske?

Kram kram, nu ska jag åka till bolaget ;)

Nettan sa...

Å va mysigt du har fixat till det! Så härligt när man kan få balkongen att bli som ett extra rum på sommaren!! Längtar så till att sätta igång å fixa trädgården här!!..massa jobb, men det ska bli kul!
Gullig komplimang, men jag ä inte duktig på å fota..tror jag ska ta en kurs!
Ha en bra helg!

Kram Nettan

Anonym sa...

Vad mysigt och fint det var p balkongen.

Man kan verkligen göra fint på liten yta, det behövs bara lite mer planering fast det blir på något vis ändå lite mysigare tycker jag

Härlig sommarinspiration nu i gråväderstider

Kram Lena

Hanna sa...

Ser riktigt mysigt ut :)

Önskar er en trevlig helg!
Kramar / Hanna

gamla skolan sa...

Härliga sommarbilder ! Längtar !! Kramar Susanne / den gamla skolan

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helt underbar balkong! Med en sådan blir det ju inte ett nerköp fr gård utan att byta upp sig! Mycket mysigt och frodigt! Mari.

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Blir usgen på sommar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Marits vita skrin sa...

Hej C

Igår hade vi ett par vänner över på lite mat.
Min käre karl gjorde sin underbara paella med räkor, musslor och grillad kyckling. Och till det drack vi Comic Strip.... Men vilket underbart vin. Tusen tack för tipset.

Nu ska jag åka och köpa rödvinen du tipsade om oxå. Återkommer med betyg.

Kram kram

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Vad roligt att ni ska öppna butik! Men ni hade nog blandat ihop lite för jag ska inte öppna butik, så vitt jag vet iaf (haha sen att det snart behövs för att jag behöver göra av med en del saker är ju en annan sak):P Ska bli jätte spännande att få följa ert projekt! åh vilken mysig balkong.. min balkong hade gärna varit lite mer sån å lite mindre som.. den är nu! Jätte fint bordet blev när det blev målat med! Jag har ett liknande som en släkting själv gjort på 1850-talet men jag har fått stränga order om att absolut inte måla det vitt.. haha lite synd för det gör sig så mycket bättre i vitt.. men men.. Hoppas helgen varit mysig! Kram från Josefin

Anonym sa...

Hej!!!

Vilka härliga sommarbilder du bjuder på.

Kram annica

Nettan sa...

Hejsan!!
Kul att du ville vara med å tävla! En stor dag närmar sig alltså! Spännande!! Hade inte varit helt fel att vara någonstans i värmen jusst nu måste jag säga!Brrrr...
Kram Nettan

Anonym sa...

Mer planerad???

Jag tycker den var underbar redan förra året!!!!
Framför allt färgkombinationen på blommorna, och överflödet av grönt gillade jag!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...