onsdag 25 januari 2012

Att vända motgång till medgång....
 För ca ett och ett halvt år sedan började jag föreläsa. Jag gjorde min första föreläsning med företaget jag arbetar på ( Iris Hadar ) i Norrköing och med skräckblandad förtjusning och svettiga armhålor entrade jag scenen inför 200 åhörare...Jösses, jag trodde jag skulle dö på riktigt!
Jag hade bara en kortare presentation den gången men det var uppskattat och sedan dess har det blivit fler och fler och nu är det min huvudsakliga syssla.

Fantastiskt kul men alltid lite pirrigt :-)
På de här bilderna är jag på Sundsvallsteatern och föreläser om gott bemötande. Kanonhärlig publik.
Det fanns både dansare och skådespelare i publiken och jag var tvungen att berätta att jag minsann också har dansat i min ungdom.
Jag måste nog dock erkänna att jag förmodligen är graciösare i rullen än vad jag var i danstrikåer ;-)


Nu mina vänner ska jag återgå till flyttkartongerna
Kram kram C


7 kommentarer:

FLAK sa...

Har inte hört dig på scen men jag kan föreställa mig att du har rätt mycket tänkvärt att förmedla.
Det där med bemötande är något som vi alla behöver fundera över.
Inte bara vi som jobbar inom sjukvården..(jobbar som uska)
Så ut och lär upp massorna för det behövs.
Kram på sig och ha en bra dag.

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad du är duktig:) Jag skulle nog kissa på mig hihi om jag var där framme. Hoppas att allt är bra/ Stor kram Anne

Anni sa...

Hej, jag kom in på denna blogg av en slump via någon sida som jag knappt kommer ihåg vilken det var. Jo, en kommentar i Leilas blogg!

Mitt i läsandet ser jag i ögonvrån en bild i högra spalten på "mitt" hus... Nej, inte just mitt, men ett likadant. Lycka till med flytten till Segersäng och välkommen till byn!

/Anni :o)

Johanna Stålros sa...

Jag skulle gärna lyssna på dig- tror du är superbra som föreläsare!! Kram Johanna

millandante sa...

Vad roligt att både läsa och se, för en som är i samma branch;) Någon gång ska väl våra vägar korsas IRL så att vi får snacka loss om vårt arbete och utbyta erfarenheter, vore väldigt roligt!!

Fortsätt packa, mot drömhuset!!:)

Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Efter att ha sett dig på tv så kan jag bara säga att du måste vara en grym föreläsare och stor inspirations källa!

Ha en fin helg! Kram!

Caroline sa...

Jag var på Iris Hadars bemötandeutbildning igår. Jag följde ju serien "En andra chans" och tyckte det var kul att du dök upp - ett känt ansikte =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...