söndag 1 juli 2012

Ljuvlig Parfait med grymt vin!

I torsdags hade jag tjejerna här på lite middag!
Till efterrätt gjorde jag jordgubbsparfait...galet god och så lätt att göra!
Till den drack vi ett Moscato D´Asti, lätt mousserande, sött vin från Italien! Gudomligt gott till.
Vi drack ett vin som finns i beställningssortimentet. Vinet jag tipsar om finns på bolaget!




 Invigde mitt nya fynd, Ett gammalt litermått!

 Fördrinken ska snart hällas upp....
Nu laddar vi om för fotbolls EM ikväll!!
Heja Italien!!!
-C-


6 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

och jag var såklart tvungen att "ramla" in här ..*ler ...lägger till er i min blogglista...gillar, gillar !!

Kram Pernilla på Piazzan

Unknown sa...

Dear Charlotte,

thanks for your lovely comment. My swedish is also not that good, but.. there are lots of pictures, that I like!! It´s worth a visit again.

God søndag.

Kram

Amalie

Villa Humlebo sa...

Sååå himla snyggt!!

Var har ni köpt lounge-taket, eller vad man kallar det!?? Och de svarta stolarna är ju supersnygga!!

Ha en fab dag!

Kram Mia

millandante sa...

Åh... vilken ljuvlig bild på din parfait!! Och vilket drömläge att sitta där hos dig en sommarkväll och bara bubbla:)

Kram kram

Prinsesse Elin sa...

Tusen takk for en utrolig hyggelig kommentar på bloggen min. Den ble jeg veldig glad for.

Oppskriften høres deilig ut og kunne passet perfekt her i huset siden vi elsker jordbær.

Jeg synes dere selv har en flott blogg. Klem fra Elin:)

Limetwig sa...

Tack för receptet det behöver jag till helgen :) Hihihi satt igår och letade nya efterrättstips, så detta va ju perfekt med tillhörande vin ännu bättre! Tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...