måndag 1 september 2014

Organize your life

Jag är djupt imponerad av alla de kreativa människorna som skriver inspirerande blogginlägg dagligen och verkar ha en ändlös guldgruva av idéer till inlägg och ämnen att skriva om.

Jag kan inte påstå att jag saknar inspiration, tvärtom så bubblar min hjärna över av projekt och idéer, men det kan bero på att hjärnan känns som 1 cm i diameter just nu.

Har stenkoll på amning,bebisvikt, smakportioner, vaccinationer, bajstider och antal spyor men minns knappt namnet på min mamma och absolut inte vad jag gjorde igår....
Vad åt vi förra veckan? Kommer mina stackars barn få samma mat den här veckan?
Jag är en person som för det mesta har bra koll på läget så hur löser jag det nu för att vardagen ska rulla på i behaglig lunk?
Svaret är ORGANISERA och PLANERA!
Jag har hittat en massa kul och smarta printables som jag använder mig av och KUL är det också.
Jag känner mig fantastiskt präktig, organiserad och duktig...
Här bjuder jag på några av dem som andra generösa bloggare världen över har delat och gjort mitt liv enklare :-)

Freebie | Get Shit Done

Denna eviga vardagsmat
Veckans meny planerar jag på söndagar och då åker jag även och storhandlar för hela veckan.
diy home sweet home: Home Management Binder - Weekly Menu / Shopping List
Ladda ner och skriv ut HÄR

Städningen gillar jag och jag tycker att det är avkopplande att pyssla runt och städa hemma men det kan vara svårt att komma ihåg allt. Här hittade jag en rätt ok checklist för städningen...
Många av punkterna är rätt självklara...och vissa känns lite mer främmande haha men jag kan kasta ett öga på denna tills jag gjort min egen..

a clean home every day | simplykierste.om

Sedan ska man ju ha tid att skriva de här blogginläggen också... Nu älskar jag att blogga och njuter av den tiden som är min egen på dygnet. En kopp kaffe på morgonen eller en kopp te eller ett glas vin på kvällen, jag, datorn, bra musik och all denna inspiration.
Här hittade jag en kanonsida om du är ute efter blog-planners
Blog Content Planner Free Printable (designed by The Native New Yawker)
Ladda ner en massa gratis blogplanners 
på sidan Fab n´free

Hoppas du får lika bra koll på vardagen som jag har ;-)
Charlotte

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...