lördag 25 oktober 2014

H&M JUL

Dags att pimpa sovrummet...
Efter att ha spenderat ett par vakna timmar med en pigg bebis inatt så kände jag att jag behövde kaffe och nya julsaker....
Precis det jag behövde för att pigga upp mig själv nu på lördagsmorgonen när min lilla C så skönt somnat om i sin vagn.
Jag ska verkligen inte klaga på vakennätter för han sover som en prins på natten men just sådana här nätter där han inte gör det så känner jag att jag är 40..

Jaaa, Cozy bedroom ja, 
I rena desperationen denna sömniga morgon beställde jag det här snygga bäddsetet, för att den här bilden är raka motsatsen till min natts sovrum.
Även om det är grundfint så var det nu på morgonen piffat med en kilos nattblöja, snorpapper från både mamma och bebis, någon senapsgul fläck på nybytt lakan, två helt omatchande påslakan eftersom det var samma visa igår natt, tre gamla kaffe koppar, två tvätthögar som ska vikas in...så småningom, en dammsugare och div leksaker på golvet...suck.
Men vad gör väl det när man får krypa intill sin mjuka, varma underbart doftande lilla bebis, snusa i hans nytvättade hår och pussa de lena kinderna...
 Bild från H&M Home



 Köket är min absoluta favoritplats i huset och jag älskar att fixa jul där...
Jag har en kökssoffa i förrådet som jag är lite sugen på att ta in, men har inte bestämt mig ännu...

HELGENS VINTIPS:
Cono Sur  Bicicleta
Pinot Grigio
(2448)
Kanongott, friskt lätt blommigt vin som passar om du vill äta skaldjur eller inte allt för kraftiga fiskrätter...
Jag sippade på ett iskallt glas när jag lagade mat igår och det gick också bra ;-)
Jag gillar verkligen Cono Surs viner från Chile, testa ni med...

Jag bjuder på en fredagsselfie...
Jag som känner mig omodern och sällan ( aldrig ) tar selfies, snikar mig in på Emmas selfie...man skulle väl lätt kunna påstå att hon har gjort det ett antal gånger förr..
Trevlig helg kära ni!!

            -C-

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...