lördag 15 november 2014

Tredagarsfeber och Norgetripp

Antal bebisar med tredagarsfeber: 1
Antal sömnlösa nätter: 3
Antal koppar morgonkaffe: 4
Antal googlingar på hög feber-diarré bebis: 5
Antal googlingar på Ebola: 1 (i ren trötthetsdesperation kl 03.34) 
Antal inställda jobb-besök: 2
Antal tankar på Champagne: ca 34
Antal bebisar som sover nu istället för på natten: 1

 Häromdagen gjorde jag den här skylten...
Så skönt att gardera sig när städningen inte är prio 1 när man har febrig bebis och allt för få timmars sömn i kroppen...
Förra helgen var vi i Norge, Meråker, några mil in i Norge från Storlien sett.
Min minsta syster bor där och hon fick sin lilla Leo bara 5 dagar efter att jag fick Charlie...
Systrarna Ohlson levererar.







Dop stod på
schemat och hyttekos
såklart i stugan i Teveltunet.










Efter en lätt hysterisk resa med natt-tåg, massa barn, barnvagnar, packning och rullstol så var vi framme..
Jag och Maria ( syster ) åkte själva med alla barn och med lite tålamod och en gnutta humor så gick det fint...När tåget gick från Stockholms central och vi kunde mysa ihop oss med lite bubbel i kupén och barnen trängde ihop sig i överslafen med sina paddor så kändes livet under kontroll igen.

Vi tog bil från Åre till Norge och fick njuta av denna fantastiska vy och kände hur vintern var nära.


 Jag och Lilla C 
 Festobjektet, lilla Leo och moster...
 Två små kusiner. Charlie och Leo
Vem hade kunnat tro att jag och min lillasyster Lena skulle bli mammor samtidigt?
Jag var 18 år när hon kom så jag skulle i princip kunna vara mormor till Leo hihi...tack och lov att jag är moster...
 Morgonpigg liten gutt myser med mamma medan resten av gänget sover

Snygga tallrikar kan man inte ha för många av...eller jo, det kan man nog ( och har )
men de här superfina från H&M home kunde jag inte motstå...
Det är lite som med kuddar och lyktor....det finns alltid plats för några till....
Idag ska jag åka och titta på en ny bil!
Har hittat min drömbil och tänkte byta ut min V70 innan den packar ihop helt..
Jag kan ju inget om bilar, jag vet att jag har en volvo nu iaf...
Jag kunde knappt mitt reg-nummer den första tiden med ny bil.
När jag skulle göra en prisjämförelse för försäkring skulle jag uppge reg-numret och killen i telefonen lät lite förvirrad när han frågade om jag hade en traktor?!
Jag hade kastat om siffrorna men fick rätt bil försäkrad iaf.

Känns spännande, lite manligt och rätt läskigt...men så kul!

Ha en skön lördag!

-C-

1 kommentar:

Rosehagen sa...

Skjønne Meråker, mitt fristed ;)

Håper du samlet masse energi og førjuls-stemning;)

Nydelig header på bloggen din;)

Klem fra Ann-Mari

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...