fredag 13 november 2015

Laundryroom makeover

Jag älskar faktiskt att pyssla i tvättstugan.....
Jag är inte ironisk, jag menar det  verkligen :-)
Gärna med morgonkaffet innan resten vaknar och till tonerna av ring så spelar vi.
Ja, jag är bara 41, men samlar vuxenpoäng...

När jag flyttade in så var den extremt omodern med slangar kors och tvärs, gammalt torkskåp och dåligt med arbetsyta...
efter lite fix med ny bänkskiva från IKEA, porslinsho och blandare, även de därifrån och ny färg, hyllor och vitvaror så blev det betydligt med passande för en trebarnsfamilj.
Garderoberna målade jag med svart griffelfärg och fönsterfodren blev vita.


Här har jag även Charlies skötbord och min "organiseringsvägg"
mitt Family command center ...
Dörren till pannrummet var tidigare brunmålad men den målade jag också med griffelfärg.
Högst upp ska jag skriva något men har inte kommit på vad ännu...



 Vackans meny och månadens födelsedagar,to do-listan och barnens schema mm mm.
Den gamla flaggan är från Leilas Generalstore....

Det gamla torkskåpet som innehöll ett rostigt element rev jag ur och gjorde till linneskåp.
Jag målade dörren vit och skrev på med tusch...
Så här i stundande jultider så fick dörren en krans...
Det blev en riktig budgetrenovering då jag framöver ska slå ut väggen mellan tvättstuga och stora badrummet så det blir ett stort vinkelbadrum. Men bra blev det iaf.
Nu ser jag fram emot en lördagsmorgon, manglandes nytvättade lakan i mangeln som kom med huset samtidigt som jag lyssnar på Ring så spelar vi, dricker kaffe och försöker komma ihåg att jag bara är 41....



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...